Myymäläpäällikkö Ismo Niikko on elementissään asiakaspalvelussa. Hän mainitsee myhäillen, että kanta-asiakkaita on jopa 40 vuoden takaa.
– Tässä hommassa pääsee sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kun asiakas lähtee tyytyväisenä tuotteen kanssa, myyjä näkee työnsä tulokset.
Niikko tuli Sähkö-Saarelaisen palvelukseen helmikuussa vuonna 1976. Ura käynnistyi heti keskikoulun jälkeen myymäläharjoittelijana.
– Liike oli tuolloin vielä Joensuun Kauppakadulla. Työ painottui kuluttaja-asiakkaisiin, tukkumyynnissä oli oma kaveri. Nyt vastuullani on myymälä ja varasto kokonaisuudessaan.
Sähkö-Saarelaisen varasto on laaja, tuotenimikkeitä on hyllyssä tuhansia. Aamulla keikkamiehet keräilevät tarvittavat tuotteet mukaansa. Urakkatyömaiden asentajia Kuurnankadun varastolla ei juuri näe, heille tavarat toimitetaan suoraan työmaalle.
”Vastuullani on myymälä ja varasto kokonaisuudessaan”
– Vuosikymmenten aikana maailma on muuttunut. Kilpailu on lisääntynyt nettikauppoja myöten. Vaan kunkin on oma paikkansa ja vahvuutensa löydettävä. Kokemus on osoittanut, että asiakkaat arvostavat hyvää henkilökohtaista palvelua ja asioinnin ripeyttä.
Ismo Niikko mainitsee yhtenä asiakasryhmänä taloyhtiöt, jotka ovat oivaltaneet sopimusasiakkuuden lisäarvon.
– Opimme taloyhtiöiden tarpeet ja osaamme varaston valikoimissa varautua niihin. Homma toimii puolin ja toisin, se on sitä hyvää palvelua!
Ismo Niikko jatkaa työuraansa hyvillä mielin vielä muutaman vuoden, ennen kuin eläkeikä täyttyy. Hyvä työporukka, monipuolinen asiakaskunta ja ilo ihmisten kohtaamisesta pitävät miehen tyytyväisenä.